maandag 14 oktober 2013

Bloemige sjaal



Tja.. je ziet iets moois op het www en je denkt: dat kan ik ook. Zo begon in eind juli met het knippen van deze sjaal. In mijn beleving ben ik de hele zomer aan het knippen geweest.
Wat een afgrijselijk werk! Maar dan heb je wel wat! Een sjaal met bloemetjes! :)

Wil je het ook maken? Niet doen! Wil je het toch ook maken? Ik heb mijn zelfgetekende patroon gescand, ik wil het met jullie delen (iemand tips hoe?).
Hieronder ook een korte foto tutorial. Maar nogmaals: Niet doen!







Fototutorial

 Benodigde onderdelen per bloem.
 Vouw de onderste bloemlaag twee keer dubbel en zet vast.
Vouw de onderste laag uit en zet de middelste laat met een kruisje vast. 

 Vouw het bovenste bloemblaadje tweemaal dubbel.
Je vouwt de tweede keer zo, dat er een een/derde cirkel ontstaat.

Zet vast.

 Zet de andere twee blaadjes ook vast.

 Hecht de draad af.

Doe dit nog negen keer, zet ze vast op een (dubbele) strook.
Op de plaats waar je de sjaal wilt kruisen hecht je een flinke drukknoop.
Succes!
Stof: fleece (Stoffenkraam)
Patroon: zelfgetekend
Drukknoop: uit de verzameling van m'n moeder


2 opmerkingen:

  1. ziet er super leuk uit je werk is zeker niet voor niks geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch leuk. Van de week zag ik een stukje op tv over Jan Taminiau, die de jurk van Maxima heeft gemaakt (van de kroning), waaraan 80 mensen twee maanden lang hadden gewerkt. (Maar dan had ze wel twee jurken). Dan heb jij het nog netjes gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen