vrijdag 12 juli 2013

Romantische Mei Tai

Een vriendin is 10 maanden geleden moeder geworden van een prachtige dochter. Ze is een fervent drager, iets wat ik nooit gedaan heb. Inmiddels ben ik ook om, als we ooit nog een kindje krijgen ga ik ook dragen.

Voor de vakantie is ze op zoek naar een draagdoek die gemakkelijk te knopen is. Ze twijfelt tussen een mei tai en een drager die geklikt kan worden.
Gisteravond om 21.30 bedacht ik ineens dat er nog een lap prachtige gobelin in de kast lag. Die had ik bestemd om een jurkje van te maken, maar ik ben niet zo'n fan van de kleding die ik voor mezelf maak. Al die aanpassingen die ik moet maken, zo'n gedoe. De stof is perfect om te dragen, het rekt niet, het is stevig met een dikke draad. Top idee!

Op internet vond ik deze beschrijving en ik ging aan de slag. Uurtje knippen, twee uurtjes naaien en mijn eerst mei tai is een feit. Erg enthousiast ben ik nog niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik meer dan een kwart van mijn eigen gewicht op m'n rug hees.





 

1 opmerking: